ALWEER DE BUS

Als ik zo eens in mijn agenda kijk zie ik dat verkeer en vervoer erg veel tijd vergt op dit moment. Op weg naar de nieuwe aanbesteding van het openbaar vervoer in 2008 en de verbreding van de A 15 wordt er heel wat vergaderd.  Maandag was een dagje lezen, mail beantwoorden en andere zaken.
Op dinsdag natuurlijk de gebruikelijke vergadering van B&W en ’s middags ben ik op bezoek geweest bij mijn collega woningbouw in Maassluis om eens een aantal zaken te bespreken en uit te wisselen. Wanneer Maasluis aan de slag gaat met het gebied rondom de pont, zou het natuurlijk mooi zijn, wanneer er een doorsteek gemaakt wordt naar het NS station. Vooralsnog is hier inderdaad zicht op, maar wanneer is nog duister. Op woensdag overlegde ik met mijn collega’s van Voorne-Putten ter voorbereiding van de commissie Verkeer en Vervoer van de stadsregio, hier kwam natuurlijk ook weer de verbreding van de A15, het inhaalverbod voor vrachtwagens en bus 89 aan de orde.
Vervolgens had ik een afspraak met de directie water van Connexxion die de exploitatie van de pont op dit moment voor zijn rekening neemt. Tijdens de verbreding van de A15 willen wij graag dat de pont extra gaat varen. Hierover is overleg met diverse partijen. Natuurlijk lijkt Connexxion dit wel wat. Andere zaken die aan de orde kwamen waren bijvoorbeeld de kaartverkoop, de verkeersveiligheid op de zogenaamde veerstoepen en de wachtmogelijkheden voor reizigers.
Donderdag stond in het teken van milieu. Zowel intern overleg over alle lopende zaken als een bestuurlijk overleg met de DCMR stonden op de agenda. Grootste zorgpunt op dit moment is de Calandbrug. De geluidmetingen zijn nog niet bekend, maar de omstandigheden van de metingen waren niet goed. Hierover zijn wij volop in gesprek met Prorail en de belangengroep Decibel. Kortom, wordt zeker vervolgd!
Tot volgende week.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *